Nahlédněte do naší kuchyně: Jak jde čas s Fresh Festivalem

Už třetím rokem hodujeme na opravdu pikantním projektu. Fresh Festival je oblíbená kulinářská událost v Praze, Plzni, Brně a Pardubicích. Akce se účastní nejznámější osobnosti gastronomie a zástupci oblíbených restaurací jednotlivých měst. Jak si v našem studiu vychutnáváme takové sousto?

Nahlédněte do naší kuchyně: Jak jde čas s Fresh Festivalem

Rok 2013 & 2014: Web pro Apetit Festival

V roce 2013 nás oslovil Petr Jirásek z pořádající agentury Pigs Production, abychom mu pomohli připravit web pro aktuální ročník, tehdy ještě pod názvem Apetit Festival. Nové webové stránky jsme vybalancovali na jakýs-takýs podkladech.

1

Rok 2015: Velká čerstvá výzva

Další rok nám naservíroval už lákavější dobrotu — tvorbu zbrusu nové grafické identity. A protože jsme věděli, že tentokrát se do toho chceme pořádně opřít, museli jsme začít u kvalitních podkladů.

Prima ve hře

Představa o grafice byla jasná, novou identitu jsme si už v hlavě nakreslili jako čistou, jednoduchou a elegantní.

2

Původní oranžovou jsem jen o pár odstínů poštelovali do barev televize Prima, která se stala hlavním sponzorem. Festival dostal v roce 2015 také čerstvé jméno: Fresh Festival.

Focení na vlastní náklady (a nebezpečí)

Doposud jsme se trápili s ořezanými fotografiemi kuchařů. Fotky, které nám poskytl klient, pořízené v kuchyni nebo doma na zahradě, různě nasvětlené, jsme se snažili napasovat na web a výsledek pak neodpovídal našim představám.

3

I za cenu toho, že šlo o práci navíc, vyžádali jsme si kontakty na všechny hostující osobnosti a pustili se do vlastního focení. Jenže to nebylo tak jednoduché…

Když nejde hora k Mohamedovi

Potřebovali jsme nafotit celkem šest kuchařů — Zdeňka PohlreichaMarcela IhnačákaJiřího ŠtiftaRomana VaňkaRomana Pauluse a Dalibora Navrátila. Původní představa zvládnout celé focení za jeden až dva dny se okamžitě vypařila jako pára nad hrncem.

4

Trvalo měsíc, než se nám podařilo nafotit všechny účinkující. Vzhledem k jejich nabitému programu nebylo možné je dostat do ateliéru v jeden termín. Ve výsledku jsme absolvovali čtyři návštěvy pražského ateliéru. Termíny se rušily a přesunovaly, ale zadařilo se. Především díky namáklým organizátorským schopnostem projektové manažerky Nikči Michlové.

5

Povedlo se. A vyplatilo se!

Fotky se staly nosným prvkem celé grafické identity. Posunuly projekt na úplně jiný level a konečně nám dovolily prezentovat grafiku v takové kvalitě, v jaké jsme chtěli.

6

V novém stylu se pak vytvářela spousta online i offline materiálů, od webu, přes propagační materiály až po různé realizace pro dění festivalu. Velkou pochoutkou byl 24stránkový festivalový průvodce spolu s mapou, kterou jsme si kompletně nakreslili.

7

Rok 2016: Zeleň a nový sponzor

Partnerem letošního ročníku je značka Bosch, která se objevuje v samotném názvu festivalu: Bosch Fresh Festival. Procesy s názvem si vyžádaly pár změn a za běhu se několikrát upravovalo logo na všech chystaných materiálech.

Aktuální růžová sestava

8

K týmu fresh grafiků, Honzovi Benešovi a Káje Skalové, se nově připojil kolega Venca Šťastný. Web nařezal frontend developer Martin Hložek, o implementaci se postaral programátor Eda Štůla. Projekt od počátku věků úspěšně vede projektový manažer Štefan Dorko.

Grafický facelift

Grafiku jsme odlehčili, omladili a oblékli do nové, zelené barvy. Letošní ročník je tak ještě svěžejší a minimalističtější. Vytvářeli jsme návrhy pro nový web, billboardy, bigboard, gifové bannery, plachty, vstupenky, inzerci, hypercube. vizuál na stage nebo vstupní bránu.

9

Web ukazuje jen špičku ledovce

Web loňského ročníku jsme stavěli na základech původního webu z let 2013 a 2014. Teď jsme se do toho rozhodli pustit od podlahy, a to hned z několika zásadních důvodů — potřebovali jsme optimalizovat rychlost. Potřebovali jsme web jednoduše ovládat přes náš nový CMS 3.1 systém. A potřebovali jsme responzivní web.

10

I když jde na první pohled jen o redesign, pod povrchem jsou hodiny náročné práce, řešení problémů s hostingem a půlnočním migrování serverů. Vyladili jsme také podporu pro retina displaye. Veškerý obsah webu je editovatelný v administraci, klient si tak může rychle opravit jakoukoli informaci.

A web teď letí jako splašený na všech zařízeních. Mrkněte sami na www.freshfestival.cz.

Tak co myslíte, zvládli jsme to okořenit? A chystáte se letos potěšit chuťové buňky?