V Česku je dlouhodobě kritický nedostatek krve. Situaci také nenapomáhá odliv dárců do komerčních center. Výjimkou není ani FN Plzeň. Nově v rámci dlouhodobé komunikační linky #zazijhrdost uvádíme společně ve spolupráci s městem Plzeň, Plzeňským krajem a FN Plzeň tvář kampaně slečnu Hrdost, která má vzbudit především emoce a atraktivním způsobem zaktivovat lidi k darování krve.
Ze vstupního online dotazníku, ve kterém odpovědělo 576 respondentů, vyplynulo, že nedárce i dárce nejvíce motivuje k darování krve právě pomoc druhým, záchrana života a solidarita. Jedná se o pocitovou záležitost, kdy se lidé se stávají dárci, protože chtějí. Naproti tomu za nejméně důležité důvody při rozhodování uvádí finanční benefity.
Takto jsme objevili cenné zjištění, že pocit hrdosti z darování krve je něčím, co slovy nelze popsat a každý si jej musí prožít sám. „Mohli jsme navrhnout kampaň se srdíčkem a kapkou krve pořadové číslo 182, ale my jsme chtěli víc,“ vysvětluje Jan Beneš, Art Director a tvůrce kreativního konceptu. „Zhmotnili jsme proto pocit hrdosti“ do lidské podoby v sytě červeném obleku, která je nositelem celé kampaně. Hrdost se narodí během toho, co se člověk rozhodne jít darovat krev a přijde na transfuzní oddělení. Ve chvíli, kdy krev daruje, bude ho už všude doprovázet v běžném životě,“ dodává Jan Beneš.
Kampaň, plánovaná na dlouhodobé období, odstartovala koncem července. Komunikace cílí nejen na mladou generaci, cílem je i znovuaktivovat stávající dárce. Objeví se v rádiu, onlinu, na OOH-nosičích, eventech a samotném transfuzním oddělení. „Cílem kampaně bylo atraktivním způsobem zaktivovat lidi k dárcovství, spojit dárce a nedárce a odbourat jejich strachy, zejména z jehel, omdlévání či předsudků spojených s dárcovstvím,“ doplňuje Jitka Šmídová, ředitelka grafického oddělení v B&M.



Celou kampaň připravil tým pod vedením Jana Beneše a Jitky Šmídové během pouhých 8 týdnů. V první fázi byl nasazen 47sekundový spot. Od začátku září kampaň doplnila PPC kampaň na sociálních sítích. Vyvinuli jsme také interaktivní AR filtr pro Instagram Stories, který zkrátí čekání na transfuzní stanici všem, kteří se do darování krve zapojí. V polovině srpna se kampaň #zazijhrdost nasadila do rádia. Vedle internetu a sociálních sítí byla k vidění na billboardech, osvětlených CLV a hypercubech po celé Plzni.
Vizitka kampaně
Klient: Transfuzní oddělení FN Plzeň, město Plzeň, Plzeňský kraj
Account tým: Jitka Šmídová
Kreativní tým: Jan Beneš
Potřebujete kampaň, která bude rezonovat? Napište nám a společně se podíváme na váš projekt!