Pink Brunch ukázal, jak díky dobře postavené značce podpořit prodej

22. 3. 2024
Autor: Ivanna Čech

bm_pinkbrunch_blog_1110x693_1_0

Na první letošní Pink Brunch, který se uskutečnil 20. března v Creative Zone Beneš & Michl, dorazili plzeňští marketéři a majitelé firem z různých oborů. Řeč byla o tvorbě značek, rebrandingu a o kvalitním designu. Provázel jím Creative Director Jan Beneš. O své zkušenosti se také podělili Tomáš Petrů z DAJBYCH, Hana Fikarová z AC Heating, Lenka Lászlová z CrossCafe a Marek Milfajt z CaveCoders. Více se dozvíte v reportu z konaného brunche.

Téma brand buildingu na několik let zbrzdila digitální obsese a enormní tlak na výkonnostní reklamu. Základní radou, která se prolínala celým dopoledním setkáním, bylo: Chcete-li přesvědčit k nákupu, investujte do systematické péče o značku a nepodléhejte tomu, co je zrovna „in“. „95 % zákazníků nakupuje na základě emocí a zpětně si to racionalizuje. To ovšem neznamená, že musíte ihned zakládat firemní profil na TikToku plný cool obsahu,“ nabádal Jan Beneš a dodal: „Obrátit komunikaci od firmy a vlastního produktu směrem k zákazníkovi a k jeho potřebě. Na to se často zapomíná. Buď necháte zákazníka, než se probere všemi technickými parametry, a budete doufat, že nakoupí, nebo si dáte záležet na systematické tvorbě kvalitního designu a obsahu pro ty platformy, kde se vaše cílovka nejvíce vyskytuje.“

Design očima generace Z

Jan Beneš nezapomněl ani na specifika generace Z: „Když cílíte na mladou generaci, pamatujte na to, že vnímá design úplně jinak. Naše zajeté věci, ze kterých my čtyřicátníci máme pocit, že tak to má být, neřeší. Písmo a jeho typ, že věci jsou přes sebe a že je zmatek v návrhu, jim přijde naprosto normální.“


„Při osvěžení firemní identity je důležité si s agenturou hned na začátku sladit vzájemná očekávání. Jinak může roční práce skončit v koši.“


Projekty jsou s lidmi a o lidech

Spolupráce mezi agenturou a klientem byla dalším tématem, které se probíralo v závěrečné části březnového Pink Brunche. V B&M často od klientů slýcháme, že práce nad novou vizuální identitou troskotá. „Před tím, než se s vyhrnutými rukávy pustíte do proměny, dá se doporučit pouze jediné – uvědomit si na začátku, proč zrovna teď se má vaše firma zabývat změnou vizuálu,“ podotkl Jan Beneš. Zdůraznil také význam shody na představách o budoucí vizuální prezentaci: „Při osvěžení firemní identity je důležité si s agenturou hned na začátku sladit vzájemná očekávání. Jinak může roční práce skončit v koši.“

O svou zkušenost se podělila jedna z účastnic setkání, kterou získala při působení ve firmě podnikající v oblasti vytápění: „Schvalování každého výstupu, který půjde ven z firmy, je slepá cesta. Funguje nám a výrazně minimalizuje chybovost pouze pravidelné potkávání se, mluvení s lidmi, naslouchání.“ 

Na závěr se účastnicí shodli, že ještě těžší než finalizovat vizuální koncept, je sladit následné interní procesy spojené s používáním grafického manuálu.

Fotoreportáž z březnového Pink Brunche


Chcete být mezi prvními, kdo se dozví o termínu dalšího Pink Brunche? Nechte nám na sebe e-mail a my vám dáme včas vědět.

Mám zájem


Sdílejte článek

Líbí se vám obsah?

Zadejte svůj e-mail a budete vždy jako první informováni o novém článku.

Máme zkušenosti a znalosti.

Poptejte nás.

Zavolejte
+420 730 871 499

Napište
hello@b-m.cz