Jak jsme tvořili logo pro Národní galerii

28. 7. 2015
Autor: Bára Soukupová, Nikola Michlová

V dubnu jsme se zúčastnili veřejné zakázky na vytvoření nového vizuálního stylu Národní galerie v Praze. Tvorba „umění pro umění“ pro nás byla velkou výzvou. No a pokud nás znáte, víte, co s námi taková výzva občas udělá. :) Jak to probíhalo?

V jámě lvové…

Po důkladné rešerši a analýze se nám otevřely dvě cesty:

  1. Redesign stávajícího symbolu českého lva
  2. Vytvoření zcela nového a odlišného symbolu

Motiv lva jsme sice skicovat zkoušeli, ale protože jej používá mnoho státních institucí, rozhodli jsme se vydat jiným směrem.

Dvě písmena, velký význam

Chtěli jsme najít symbol, který by fungoval samostatně. Jednoduchý motiv založený na typografii. Nakonec jsme rozpracovali koncept, který prolínal minuskové litery tak, že litera g byla zároveň tvořena literou n.

Vytvořili jsme logotyp kombinovatelný s různými uměleckými styly promítajícími se do symbolu. Jeden jediný prvek by tak v sobě ukrýval nepřeberné množství obrazů a uměleckých děl. Symbol by podle nás dobře fungoval i samostatně, bez výslovného použití názvu instituce.

Nový vizuální styl v praxi

Když jsme měli jasno, pustili jsme se do konkrétních příkladů použití. Připravili jsme například ukázku vizitek, hlavičkového papíru, billboardu nebo citylightu.

Aplikaci navrženého vizuálního stylu jsme si vyzkoušeli na tvorbě plakátu pro chystanou výstavu francouzského umění 19. a 20. století. Vznikl také leták k výstavě slovenské sochařky Márie Bartuszové.

Přichystali jsme mimo jiné i vizualizaci označení budovy Veletržního paláce.

Portfolio jsme doplnili o webovou prezentaci a předložili návrh hlavní stránky spolu s návrhem jedné podstránky.

Projekt jsme předali spolu s obrazem loga na plátně ve starožitném rámu a přiložili rovněž animaci loga.

Video ukázka

Výsledek?

Jak ale možná víte, Národní galerie zakázku zrušila. Naše ani jiná odevzdaná díla tak asi bohužel v reálné praxi nikdy neuvidíme. Zúčastnili jste se i vy? Podělte se s námi o své ukázky a dojmy na info@b-m.cz.

Členové kreativního týmu: Jan Beneš, Lukáš Frýdek, Miroslav Věšín


Sdílejte článek

Tagy

Líbí se vám obsah?

Zadejte svůj e-mail a budete vždy jako první informováni o novém článku.

Máme zkušenosti a znalosti.

Poptejte nás.

Zavolejte
+420 730 871 499

Napište
hello@b-m.cz