Rebranding Golfu za 474 dní. Greensgate.

Golf Park Plzeň se oblékl do nového brandu. Začátkem roku 2016 jsme byli osloveni o rebranding, který zahrnoval tvorbu nové značky — návrh nového názvu, loga, vizuální identity, ale i webových stránek. Posuďte sami, jak se nám to povedlo.

Rebranding Golfu za 474 dní. Greensgate.

Proč to všechno vlastně?

Prvotní záměr počítal zejména s vytvořením a převzetím správy nového webu spolu s modernizací loga. Po několika úvodních schůzkách však následovalo dlouho očekávané setkání s majiteli, na kterém nám představili celkovou vizi společnosti. Společně jsme dospěli k názoru, že změna bude daleko zásadnějšího rázu — nepůjde pouze o nový web a logo, ale o kompletní rebranding, včetně změny názvu.

Aktuální brand Golf Park Plzeň totiž nevyhovoval nové vizi:

Dostat se na mapu vyhledáváných evropských golfových hřišť.

A takový byl plán:

2

Projekt jsme odstartovali řadou průzkumů a workshopy:

  • Workshop na segmentaci cílových skupin a jejich potřeb
  • Workshop na srovnání konkurence
  • Workshop na definování vlastností a hodnot nové značky
  • atd.

3

Pátrali jsme v historii, v golfové tématice, hledaly se různé obměny názvu místa.

Původně jsme vycházeli ze zadání, že slovo musí začínat na písmeno “A”. Jednalo se o čistě praktický záměr — v seznamu hřišť bude vždy na prvním místě. Ukázalo se, že tento postup není ideální a názvy nepůsobí celkově dobře (Pozn.: z počátku jsme byli rádi, že máme toto omezení — vše se dělalo jednodušeji — stačilo procházet všechny názvy od jednoho písmene…, ale vzniklé názvy byly … opravdu špatné :-)).

4

Každý název jsme ověřovali vůči dostupnosti — jak možnosti vlastnit doménu .com, .eu, .cz, tak také, zda není na toto téma registrovaná ochranná známka.

Při probírání všemožných historických a geografických materiálů se nám do rukou dostal půdorys bývalé hospodářské usedlosti nacházející se v areálu, která tvoří jakousi bránu. To bylo ono!

Brána, která zve na green — Greensgate.

A bylo rozhodnuto. Název dokonale zapadl do celého kontextu. Zvát na green, zvát do zeleně, otevřeno zeleni. Brána, kterou procházíte na green.

5

S názvem bylo vcelku jasno i o novém tvaru loga. Na papíře začaly vznikat první skici, ty se průběžně ladily. Zkusili jsme i jiné návrhy, než samotnou bránu. Tvar hřiště, či motiv květu vzácného stromu, který se na Golfu vyskytuje (liliovník tulipánokvětý).

6

Ke každému konceptu jsem vytvořili ukázku vizuální identity a následně jsme vše prezentovali celému managementu Golf Park Plzeň (nyní už Greensgate :-) ).

9

8

Aplikace grafiky na všechny ostatní materiály

V novém stylu se vytvářelo množství online i offline materiálů, od laviček, přes polep bugin, recepci až po různé realizace propagačních materiálů.

9

10

Jak to všechno zorganizovat?

Protože toho bylo opravdu mnoho a vše jsme datovali k jednomu konkrétnímu dni spuštění, musel vzniknout přesný harmonogram celého projektu.

11

Zahltilo nás takové množství podkladů a nejrůznějších informací, že pro přehlednost bylo potřeba vytvořit sdílenou google tabulku. K ní měl přístup každý, kdo měl co dočinění s projektem Greensgate. Online prostředí tabulky nám umožňovalo aktualizovat veškerý stav jednotlivých materiálů, komentovat, schvalovat, a dokonce jsme měli pod kontrolou i vzniklé náklady. Díky této tabulce byli všichni účastníci projektu (cca 20 lidí) v dokonalém přehledu.

A co webové stránky?

Dalším plánovaným krokem bylo spuštění webových stránek. Příprava odstartovala workshopem, na jehož základě jsme připravili koncept, který se následně rozpracoval.

12

Představa o novém webu už nyní byla zcela jasná — prezentace celého resortu mířící primárně na nové golfové hráče.

Následoval kolotoč schvalování, návrhy wireframe, nakreslení grafiky, tvorba obsahu a implementace nového webdesignu. Spolu s novými webovými stránkami Greensgate.cz jsme vytvořili i 2 menší weby pro Klub a Golfovou akademii.

Není to práce pro jednoho

Realizační tým projektu byl složen ze 17 specialistů. Kdo neorganizoval, ten kreslil grafiku, implementoval, vytvářel obsah, testoval či jen upravoval.

photo-pg-55---

  • Client director: Jakub Michl, Ondřej Rudolf
  • Art director: Lukáš Frýdek, Jan Beneš
  • Project manager: Nikola Michlová, Jitka Šmídová
  • Grafika: Karla Skalová, Oliver Le Que
  • Webdesign: Václav Šťastný
  • Programování: Martin Hložek, Eduard Štůla, Jindra Pavlíková
  • Copywriting: Markéta Tobolová, Tereza Gerátová
  • Testing: Štefan Dorko

Odhalení

Více jak rok naší práce směřoval k jedinému datu — 30. květnu 2017. Tento den se nesl ve znamení oficiálního spuštění nového brandu. A jak jinak nový vizuální styl Greensgate Golf & Leisure Resort oslavit než velkolepou společenskou akcí odehrávající se na dýšinském greenu.

Překvapením večera bylo odhalení 10tunového loga, které z nedalekého kopce zve ke hře všechny profesionální i amatérské golfisty.

photo-pg-59---

Pár čísel pro zajímavost

  • 753 h práce
  • 45 GB grafických podkladů
  • 47 osobních jednání
  • 653 vyměněných emailů

Ponaučení pro příště

A co jsme si z rebrandingu Greensgate odnesli?

Rozhodně ponaučení, že čas nehraje s námi, ale proti nám. Pro příště víme, že čím dříve s přípravou veškerých materiálů začneme, tím více předejdeme zbytečným komplikacím. Jeden příklad za všechny. Pravidelné středeční schůzky s managementem jsme začali organizovat až při fázi realizace projektu. Kdybychom je zavedli již od prvopočátku, vyvarovali bychom se mnohým nesrovnalostem.

Za klíčový moment celého projektu považujeme schůzku s majiteli, na níž jsme trvali od úvodního setkání. Získané informace nám dopomohly sladit společné představy a zjistit, jaké nosné prvky a hodnoty má nový brand vyjadřovat.

Opět se nám potvrdilo, že metoda Design Thinking, kterou aplikujeme na všechny naše projekty, je skutečně tou správnou volbou. I díky ní můžeme být hrdí na to, jakou vizuální identitu se nám podařilo vytvořit.

photo-pg-54-900-375-

Závěr

Realizace nového brandu Greensgate nebyla otázka několika týdnů, ale celkem 474 dní. Po tuto dobu se nejeden z nás pořádně zapotil. Za ten výsledek to ale stálo. Co myslíte vy?