Vytvořili jsme si nový web. Jak na to, aby interní projekt dopadl dobře?

9. 7. 2020
Autor: Jakub Michl

Zadali jsme vlastní web jako interní zakázku, jinak bychom to řešili roky. Byla to skvělá volba! Náš web teď lépe odpovídá hlavní cílové skupině.

Zjistili jsme, že potřebujeme komunikovat k jiné cílové skupině, a proto jsme se rozhodli navrhnout nové stránky. Museli jsme si sami projít zásadní změnou, abychom se posunuli dál! Když se živíte navrhováním webových řešení a máte vymyslet to vlastní, je to vždycky velká výzva.

3

Nedávno jsme spustili náš nový web, je to už 8. generace a stejně jako všechny před tím, jsme se do prvotního vývoje chtěli pustit sami dva, tedy jen já (Jakub Michl) a společník Honza Beneš. Klasicky jsme jako vždy před tím přemýšleli a plánovali, měsíce dumali a stále jsme se neměli k tomu se do toho opravdu pustit.

Jako majitelé agentury máme totiž až moc velké množství informací.

Vše vnímáme široce a složitě a vlastně jsme si uvědomili, že musíme udělat to samé, co radíme všem našim klientům – vzít to hezky od začátku a nechat se provést! A proto jsme se poprvé rozhodli zadat výrobu nového webu agentuře, která se tím živí a jsou v tom dobří. Vybrali jsme si nás - Beneš & Michl! ☺

Skutečně jsme dali do vlastní firmy zakázku na výrobu nového webu, označili jsme se s Honzou jako klienti, vyčlenili pro web rozpočet 350 000 Kč a řekli svým kolegům, aby ukázali, co umí! Tím projekt dostal prioritu a mohl se rozjet naplno.

Bylo to skvělé rozhodnutí! Postupovali jsme stejně, jako to děláme v jiných firmách.

V Beneš & Michl máme jasně určené firemní cíle a tímto procesem tvorby nových internetových stránek jsme si dodefinovali k čemu ty nové webovky mají sloužit, co od nich skutečně čekáme a potřebujeme a jakou roli v obchodním procesu našich služeb mají mít.

Naše stránky byly dříve hlavně o image, měli jsme jednoduché designové webovky a orientovali jsme se hodně na klienty, kteří chtěli převážně design „parády“. Postupně jsme ale začali dělat propracované a komplexní weby pro velké společnosti ze soukromého i veřejného sektoru a cítili jsme, že naše prezentace už tomu neodpovídá. Měli jsme ji zkrátka pro jinou cílovou skupinu.

Nové cílové skupině nyní odpovídá celé webové řešení. Cílíme nyní na všechny, kdo chtějí získat více nadšených zákazníků, nebo zvýšit svou prestiž. Naší cílovou skupinou je stále soukromý i veřejný sektor, ale míříme více na jednotlivé osoby ve firmě - např. na asistentky, či marketingové manažery, tedy na lidi, co weby běžné nedělají a potřebují pomoc skutečně od začátku. Cílíme na lidi, kteří jsou již rozhodnutí pro nové webové řešení, či grafiku a v zásadě už jen vybírají dodavatele. Tedy náš web neslouží k tomu, aby někoho rozhoupal k redesignu. Náš nový web slouží k tomu, aby si za své parťáky vybrali právě nás.

Tomu odpovídá i použitá textace, která jde přímo za cílem. S textací nám pomohla externí textařka Míša Zdeňková a následně jsme vše finálně dotextovali s Petrem Jasinskim (mimochodem skvělá volba!). V sekci pro weby jsme také použili úvodní dotazník na rozpočet, který zcela jasně naviguje potenciálního klienta. Dříve jsme měli náš web jako doplněk pro obchod, pro naše obchodní partnery, abychom je měli kam odkázat. Teď web reálně plní obchodní výsledky – zvýšení poptávky. Web je srozumitelnější, jednodušší a obsahuje hodně propracovaných referencí, se kterými se naši zákazníci více ztotožní a spíše nás tak osloví.

Navíc přibyla úplně nová sekce pro AR řešení, tedy řešení v oblasti rozšířené reality. Zde pracujeme na prvních referencích a těším se, až to posuneme dál.

Byl to skvělý nápad, to nechat na vlastním týmu. Máme radost, že se nový web podařil dokončit a hlavně máme radost z toho, jak jsme webovky tentokrát tvořili. Jsem pyšný na náš tým! A jako takovou speciální odměnu jsme si nadělili i skrytý vtípek na stránkách! Najdete jej? :-)

Na webu se podílela ve výsledku celá firma. Konkrétně:


- Vedoucí projektu: Jarda Sazma
- UX: Jan Ježek
- Grafika: Václav Šťastný, Jan Beneš
- Obsah: Jakub Michl, Jan Beneš, Míša Zdeňková (Ext), Petr Jasinski (Ext)
- Kód, implementace: Tomáš Duffek, Eduard Štůla, Adam Vild
- Grafické podklady pro obsah referencí: Vlado Světlík, Michaela Váchalová, Václav Šťastný
- Testování: Jitka Šmídová


Sdílejte článek

Líbí se vám obsah?

Zadejte svůj e-mail a budete vždy jako první informováni o novém článku.

Máme zkušenosti a znalosti.

Poptejte nás.

Zavolejte
+420 730 871 499

Napište
hello@b-m.cz