Jak zadávat grafiku (checklist)

7. 6. 2019
Autor: Jakub Michl

Komunikace s grafickým studiem může zabrat spoustu vyměněných e-mailů a telefonátů. Následující checklist vám pomůže snížit počet otázek na minimum.

Jakmile jste v situaci, že potřebujete připravit billboard, inzerci, banner, atd., máte v podstatě dvě možnosti.

  • víte, co přesně chcete
  • nevíte, co přesně chcete

Checklist: Víte, co přesně chcete

  1. Účel: prodat produkt, zvýšit brand, najít zaměstnance, … (pomůže nám to v rozmístění jednotlivých prvků)
  2. Materiály: outdoor, online bannery, inzerce v novinách, … (víme, co máme připravovat)
  3. Umístění: kde bude daný materiál vidět — na jakých konkrétních billboardech, či na v jakých konkrétních novinách (můžeme tak tomu daný vizuál přizpůsobit, můžeme se podívat do daných novin a vidět, jak tam s inzercí pracují)
  4. Formáty: rozměry, maximální velikosti, typy souborů,…
  5. Typ vizuálu: k jakému konkétnímu typu vizuálu se materiály vztahují? (např. když v komunikaci používáte více stylů — např. pro studenty, dospělé, …)
  6. Obsah: kompletní obsah s vyznačením, co je hlavní sdělení, co je běžný text, co má velkou prioritu, … (je třeba rozmyslet, zda textu není příliš nebo naopak málo)
  7. Podklady: fotografie, loga v křivkách, …
  8. Termín dodání: ideální termín dodání

Po tomto doplněném seznamu můžte hurá vše posílat. Maximálně jste tak zjednodušili komunikaci jak sobě, tak i grafikovi na druhé straně.

Checklist: Nevíte, co přesně chcete

  1. Účel: proč materiál připravujeme.
  2. Materiály, umístění: kde se budou materiály vyskytovat.
  3. Představa: popsat představu, pokud nějaká je (i třeba špatná)

Dále pak posíláte do agentury a oni by vám měli zaslat nápady. Pak už pokračujete podle prvního scénáře.


Sdílejte článek

Tagy

Design

Checklist

Tipy a triky

Líbí se vám obsah?

Zadejte svůj e-mail a budete vždy jako první informování o novém článku.

Máme zkušenosti a znalosti.

Poptejte nás.

Zavolejte
+420 730 871 499

Napište
hello@b-m.cz